Két-Bükk-nyereg - Fekete-kő - Ariadné barlangrendszer - Csévi szirtek

Pilisszentkereszt - Két-Bükk-nyereg - Ariadné barlangrendszer - Csévi-szirtek - Feketekő

Kiindulópont: Két-Bükkfa-nyereg

Megközelítés: Pilisszentkereszt, Dobogókői út

Parkolás: kijelölt parkoló a Két-Bükk-nyeregnél

Túra jellege: közepes (azért akad bőven kaptató...)

Túra hossza: 11km

Túratérkép:

pilisteto terkep1

A fenti térképhez képest mi csavartunk az útvonalon egyet :)

A Kétbükkfa-nyeregtől indultunk el a zöld kereszt mentén. Még egy kilométert sem teszünk meg, mikor a zöld háromszögön lehetőségünk nyílik utunk első panorámájának megcsodálásához, ami a Fekete-kő szikláiról nyújt kilátást Pilisszenlélekre és környékére. Nem érdemes kihagyni!

Egy jó tanács: végig kövessük a kitaposott ösvényt, ne rövidítsünk (mi megtettük és odafelé lemaradtunk a Fekete-kőről, csak visszafelé fedeztük fel)

20210620 135158

A következő szakasz végig szintben halad, a bükkös egyre inkább tölgyessé válik és egy gyönyörű tisztásra érkezünk, pihenőpadokkal, pecsételőhellyel. Ez a Pilis-nyereg, ahol egy második világháborús emlékművet is emeltek a régen itt folyó harcok emlékére.

20210620 113328

foto lanczi peter 6906fa47 46042

Mi ezt a túrát leginkább az itt található Ariadné-barlangrendszer miatt terveztük be, ezért abba az irányba indultunk tovább.

Az Ariadné-barlangrendszer a Csévi-szirtek 8 barlangjának, a Leány-barlangnak, a Legény-barlangnak, az Ariadne-barlangnak, a Rejtekút-barlangnak, a Vacska-barlangnak, az Indikációs-barlangnak, a Gyökeres-barlangnak és a Kőoszlopos-barlangnak a fokozatos összekötésével jött létre.

A fokozottan védett barlang 19 300 m hosszú, 206 m függőleges kiterjedésű, 139 m mély és 67 m magas.

A barlangok csak a Duna–Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság hozzájárulásával látogathatók, a bejáratuk szabadon megközelíthető, de ottjártunkkor sajnos ez sem volt lehetséges.

20210620 115924   20210620 121901   20210620 121739

Ezen a ponton végül visszafordultunk és az eredeti útvonalon mentünk vissza a parkolóhoz.

Együttműködő partnerünk: e-iroda.hu    Komplex irodai megoldások online!